TERAPIA BEHAWIORALNA W PRACY Z DZIECKIEM Z AUTYZMEM

Kurs kierujemy do placówek, które chciałyby zorganizować szkolenie u siebie, dedykując go swojej kadrze pracowniczej. Nie ogłaszamy naboru na ten kurs, organizujemy go we współpracy z zainteresowanymi placówkami prywatnymi.

Dlaczego terapia behawioralna w pracy z dzieckiem z autyzmem?

Kurs uważności skierowany dla osób pracujących z dziećmi. Skierowany jest dla osób początkujących, nie jest wymagane posiadanie doświadczenia w praktyce uważności. Podczas szkolenia duży nacisk kładzie się na aspekt praktyczny, podczas szkolenia zapoznać się można z różnymi praktykami, pozwalającymi prowadzenie zajęć terapeutycznych dla dzieci ze stwierdzonym autyzmem.

CEL EDUKACYJNY

Uczestnik szkolenia pozna techniki prowadzenia zajęć terapeutycznych dla dzieci z autyzmem. Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik nabędzie praktycznych umiejętności, dzięki którym będzie w stanie stworzyć autorskie narzędzia pracy.

Warunkiem zakończenia szkolenia i uzyskania odpowiedniego certyfikatu wraz z zaświadczeniem jest spełnienie kryterium uczestnictwa w szkoleniu – minimum 80% czasu zaplanowanego szkolenia. Pomoce dydaktyczne zapewnia organizator szkolenia.

PROGRAM SZKOLENIA

1.    Charakterystyka autyzmu oraz funkcjonowania dzieci z autyzmem
2.    Wprowadzenie do teorii terapii behawioralnej
3.    Ocena behawioralna i wybór zachowań modyfikowanych.
– zastosowanie Profilu Psychoedukacyjnego PEP-R jako narzędzia do konstruowania celów terapeutycznych,
– wybór celów terapii,
– dobór metod pracy
4.    Strategie proaktywne zwiększające motywację.
5.    Techniki kształtowania kompetencji komunikacyjnych oraz rozwijanie zachowań deficytowych
– metoda wyodrębnionych prób
– uczenie incydentalne
– łańcuchy zachowań
6.    Techniki redukcji zachowań trudnych.
7.    Generalizacja nabytych umiejętności
8.    Deficyty sensoryczne leżące u podstaw zachowania dzieci z autyzmem
– analiza zaburzeń sensorycznych
– techniki redukujące zachowania zakłócające naukę
9. Wprowadzenie do terapii dziecka z autyzmem: wczesna interwencja.
10. Metody i narzędzia do pracy nad budowaniem programów edukacyjnych.
11. Podpowiedzi i ich wycofywanie.
12. Kontrola bodźcowa
13. Zasady pisania programów edukacyjnych

Program szkolenia każdorazowo dostosowujemy do indywidualnych potrzeb klienta, w zależności od profilu placówki edukacyjnej i potrzeb szkoleniowych uczestników kursu. Szkolenie trwa 2 dni, po 8 godzin.

UWAGA

Więcej szczegółów udzielą nasi opiekunowie klienta

Aneta Nazarow-Sobik

Opiekun klienta

Porządek to usystematyzowany chaos. Konkretnie i szybko działa, uśmiech i poczucie humoru dopisują jej nawet w najtrudniejszych sytuacjach. Uwielbia kontakt z ludźmi.

☏ 790 777 216

Adrian Warszawski

Opiekun klienta

Kontakt z drugim człowiekiem to jego pierwotna natura. Na co dzień opanowany i spokojny. Uwielbia rozmowy z klientami i wsłuchiwanie się w ich potrzeby.

☏ 790 777 318

Kontakt

Pytania? Zadzwoń

Dział handlowy: 790777216

Dział projektowy: 692085267

godziny pracy

pn-pt  09:00 – 15:00