Dlaczego tak ważna jest tyflopedagogika w ramach edukacji włączającej
Szkolenie dot. edukacji włączającej dla dzieci z zaburzeniami prawidłowej pracy narządu wzroku (tyflopedagogika), szkolenie jest skierowane dla osób początkujących, nie jest wymagane posiadanie doświadczenia w praktyce. Praca z podopiecznym z niepełnosprawnością wzroku (słabowidzącym, czy niewidomym) wymaga specjalistycznego przygotowania. Podczas szkolenia duży nacisk kładzie się na aspekt praktyczny, dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik pozna zasady pracy z podopiecznymi z zaburzeniami właściwej pracy narządu wzroku. Nabędzie umiejętności reakcji na szczególne potrzeby, wsparcia podopiecznych oraz pozna zasady projektowania, prowadzenia lub współprowadzenia zajęć integracyjnych, niwelujących poziom wykluczenia. Poznanie różnorodnych metod pracy z podopiecznym z niepełnosprawnością wzroku poszerzy warsztat pracy, pozwoli na wielozmysłowy rozwój ucznia. Szkolenie nie wyczerpie tematu, a jedynie zasygnalizuje jego znaczenie.
CEL EDUKACYJNY
Uczestnik szkolenia pozna techniki włączania dziecka w grupę. Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik nabędzie umiejętność współtworzenia autorskich metod pracy z dzieckiem, pozna zasady działania zmysłów oraz kreowania odpowiednich obszarów rozwoju podopiecznego z niepełnosprawnością narządu wzroku. Celem edukacyjnym jest również podniesienie poziomu empatii i zrozumienia dla podopiecznych z niepełnosprawnością oraz przekazanie swojego doświadczenia innym członkom grupy rówieśniczej.
Warunkiem zakończenia szkolenia i uzyskania odpowiedniego certyfikatu wraz z zaświadczeniem jest spełnienie kryterium uczestnictwa w szkoleniu – minimum 80% czasu zaplanowanego szkolenia. Pomoce dydaktyczne zapewnia organizator szkolenia.
PROGRAM SZKOLENIA
- Najważniejsze informacje na temat tyflopedagogiki – wstęp do przedmiotu.
- Klasyfikacje osób z uszkodzonym wzrokiem. Wady i schorzenia narządu wzroku.
- Metody i formy pracy z uczniem mającym problem ze wzrokiem.
- Warunki optymalnego funkcjonowania ucznia z dysfunkcją wzroku w klasie.
- Rola nauczyciela w pracy z uczniem z dysfunkcją wzrokową.
- Metody interakcyjne wspomagające komunikację interpersonalną.
- Studium przedmiotu – prezentacja konkretnych przypadków.
Program szkolenia każdorazowo dostosowujemy do indywidualnych potrzeb klienta, w zależności od profilu placówki edukacyjnej i potrzeb szkoleniowych uczestników kursu. Szkolenie trwa 2 dni, po 8 godzin.
UWAGA
Więcej szczegółów udzielą nasi opiekunowie klienta
Kontakt
Pytania? Zadzwoń
Dział handlowy: 790777216
Dział projektowy: 692085267
godziny pracy
pn-pt 09:00 – 15:00