JAK POZYSKAĆ DOFINANSOWANIE W RAMACH PFRON

Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników biur kadrowo-księgowych oraz pracowników działów kadrowych i finansowych. Jego ważnym elementem jest praktyczny wymiar stosowania przepisów.

PFRON - składki oraz ulgi - najważniejsze elementy

Szkolenie adresowane jest do pracowników biur księgowo-kadrowych, pracowników działów kadrowych i finansowych oraz przedsiębiorców (pracodawców). Podczas szkolenia poruszane będą najważniejsze zagadnienia, dzięki którym każdy z uczestników pozna odpowiedź na następujące pytania:

– Zatrudniłeś lub zatrudniasz osobę z orzeczeniem?
– Nie wiesz czy możesz starać się o dofinansowanie do jej wynagrodzenia?
– Przerastają Cię procedury rejestracji firmy w PFRON?
– Masz pytania a nigdzie nie umiesz uzyskać na nie odpowiedzi?
– Straszą Cię efektem zachęty i powiązaniami z innymi podmiotami?

CEL EDUKACYJNY

Uczestnik szkolenia pozna szczegółowe przepisy oraz praktyczne ich zastosowanie w rzeczywistości. Dowie się, jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać dofinansowanie do pensji pracownika z orzeczeniem, jak spełniać efekt zachęty oraz jak go weryfikować przy zatrudnianiu nowych osób, jakie warunki należy spełnić rejestrując firmę w bazie PFRON, jakie dokumenty należy przygotować przed rejestracją, aby w krótkim terminie otrzymać dofinansowanie. 

PROGRAM SZKOLENIA

1. Zagadnienia związane z tematyką PFRON.
2. Rodzaje/typy orzeczeń – podstawowe rodzaje grup schorzeń oraz zasady klasyfikowania schorzeń.
3. Wysokość możliwych do uzyskania kwot dofinansowania zgodnie z dokumentami przedstawionymi przez pracownika.
4. Prawa i obowiązki pracodawcy wobec pracownika z orzeczeniem.
5. Prawa i obowiązki pracownika z orzeczeniem w miejscu pracy.
6. Jak pytać czy dana osoba posiada orzeczenie bez narażania się na złamanie przepisów o dyskryminacji.
7. Jak przygotować ogłoszenie o prace skierowane do osób z orzeczeniem tak, aby nie było ono dyskryminujące.
8. Analiza firmy pod kontem możliwości starania się o dofinasowanie do wynagrodzeń osób z orzeczeniem – sprawdzenie czy bieżąca sytuacja firmy pozwala na otrzymanie dofinasowania do pensji pracownika.
9. Co to jest system SODIR i jak go okiełznać.
10. Rodzaje podmiotów mogących ubiegać się o dofinansowanie (przedsiębiorstwa do i powyżej 25 etatów).
11. Definicja wskaźnika 6% i naliczanie wpłat na PFRON.
12. Przygotowanie firmy do rejestracji w PFRON – główne wymogi, zasady i dokumenty oraz omówienie procedury rejestracji (formularze, oświadczenia itp.).
13. Co to jest efekt zachęty? Kiedy należy go spełnić i czy naprawdę to jest wiedza tajemna?
14. Przygotowanie wniosków niezbędnych do uzyskania comiesięcznego dofinansowania z PFRON.
15. Formularz WN-D, INF-DP, INF-OPP oraz dodatkowe zaświadczenia i oświadczenia zgodnie z przygotowaną listą:
– zasady prawidłowego wypełniania w/w dokumentów,
– zasady naliczania kosztów płacy,
– zasady dotyczących wyliczania średniego zatrudnia za okres sprawozdawczy,
– zasady prawidłowego wypełniania załącznika dotyczącego informacji o uzyskanej pomocy publicznej,
– ćwiczenia praktyczne na wybranych przykładach.
16. Najczęściej popełniane błędy. Praktyka współpracy z PFRON.
17. Ciekawe przypadki i sposoby ich rozwiązywania.

TRENER

ELŻBIETA GÓRECKA

Prowadzi firmę od ponad 10 lat, zdobyła doświadczenie w zarządzaniu i prowadzeniu biznesu. W życiu zawodowym dzieli się swoją wiedzą, na sali szkoleniowej spędziła prawie 1000 godzin. Głównym obszarem specjalizacji jest PFRON – pozyskiwanie dofinansowań do wynagrodzeń oraz obniżeniu wpłat na PFRON. Jej największym sukcesem jest odzyskanie jednorazowo 200 tys., które firma uznała za stracone po dokonywaniu przez kilka lat obowiązkowych wpłat z tytułu PFRON.

Program szkolenia każdorazowo dostosowujemy do indywidualnych potrzeb klienta, w zależności od profilu placówki edukacyjnej i potrzeb szkoleniowych uczestników kursu. Szkolenie trwa 2 dni, po 8 godzin.

UWAGA

Więcej szczegółów udzielą nasi opiekunowie klienta

Aneta Nazarow-Sobik

Opiekun klienta

Porządek to usystematyzowany chaos. Konkretnie i szybko działa, uśmiech i poczucie humoru dopisują jej nawet w najtrudniejszych sytuacjach. Uwielbia kontakt z ludźmi.

☏ 790 777 216

Adrian Warszawski

Opiekun klienta

Kontakt z drugim człowiekiem to jego pierwotna natura. Na co dzień opanowany i spokojny. Uwielbia rozmowy z klientami i wsłuchiwanie się w ich potrzeby.

☏ 790 777 318

Kontakt

Pytania? Zadzwoń

Dział handlowy: 790777216

Dział projektowy: 692085267

godziny pracy

pn-pt  09:00 – 15:00