Dlaczego tak ważna jest komunikacja asertywna w procesie budowania zespołu?
Szkolenie budowania zespołu w oparciu o komunikację asertywną dedykowane jest dla grupy pracowników, bez względu na to, jakie stanowiska zajmują. Istotą szkolenia jest tworzenie więzi za pomocą komunikacji asertywnej, której poznanie pozwoli na unikanie napięć, błędów i szumów w procesie komunikacji. Podczas szkolenia duży nacisk kładzie się na aspekt praktyczny, uczestnicy poznają zasady właściwej komunikacji, odpowiedniego budowania komunikatów: jasnych, czytelnych i precyzyjnych. Nauczą się również rozwiązywać konflikty i niwelować napięcia między współpracownikami.
CEL EDUKACYJNY
Uczestnik szkolenia pozna zasady właściwej komunikacji asertywnej, budowania komunikatów nacechowanych “Ja”, aby były one czytelne dla odbiorcy. Pozna zasady rozwiązywania konfliktów, zasady aktywnego słuchania, niwelowania napięć między współpracownikami w sposób jawny i uczciwy. Udział w tym szkoleniu pozwoli również na nabycie kompetencji społecznych, tak ważnych w bezpośrednich kontaktach z podopiecznymi i z ich rodzicami oraz opiekunami prawnymi.
Warunkiem zakończenia szkolenia i uzyskania odpowiedniego certyfikatu wraz z zaświadczeniem jest spełnienie kryterium uczestnictwa w szkoleniu – minimum 80% czasu zaplanowanego szkolenia. Pomoce dydaktyczne zapewnia organizator szkolenia.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Ważne elementy procesu komunikacji, które mówią o tym, czy jesteśmy asertywni.
2. Fakty i mity o asertywności.
3. Ćwiczenia asertywnego porozumiewania się:
– istota zmiany, dynamika, etapy,
– opór na właściwą asertywność,
– zasady komunikacji w miejscu pracy,
– style komunikacji interpersonalnej,
– komunikacja werbalna vs. komunikacja niewerbalna,
– zasady aktywnego słuchania,
– bariery komunikacyjne
– sztuka radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych,
– reakcja na krytykę,
– formułowanie informacji zwrotnych,
4. Stanowcze egzekwowanie zadań.
5. Asertywne wyrażanie złości i innych emocji, dla których „nie ma miejsca w placówce edukacyjnej”.
6. Osobista mapa asertywności.
Program szkolenia każdorazowo dostosowujemy do indywidualnych potrzeb klienta, w zależności od profilu placówki edukacyjnej i potrzeb szkoleniowych uczestników kursu. Szkolenie trwa 2 dni, po 8 godzin.
UWAGA
Więcej szczegółów udzielą nasi opiekunowie klienta
Kontakt
Pytania? Zadzwoń
Dział handlowy: 790777216
Dział projektowy: 692085267
godziny pracy
pn-pt 09:00 – 15:00